February 7, 2012

Candy Wrapper Diy : Papir Flet Foldning.

En kort DIY om hvordan man folder et led som kan bruges til tasker, punge, kurve og meget andet med papir, emballage og andre brugbare materialer.

Først skal man lave en masse stykker i ønsket størrelse. Jeg har hørt om forskellige regler at gå efter, men den jeg bruger er at man vælger bredde, ganger den med 2 og plusser den med 1. 

Lad os sige man vil lave stykker som er 3 cm. i bredden. 3x2+1=7, så et papirstykke skal altså måle 3x7 cm. 
Det papir jeg normalt selv sidder med måler 2,5x6 cm.

Vær opmærksom på at hvis du bruger almindeligt papir f.eks. gavepapir, ugeblade, aviser eller andet som ikke er beskyttet så er det en rigtig god ide at sætte noget pakketape eller andet plast på. 
Jeg bruger selv pakketape som jeg køber i Jem&Fix, det kan osse købes andre steder, f.eks. Tiger sælger det billigt.

Hvis du bruger emballager fra f.eks. slik, kaffe og chips, så er det oftest holdbart nok i sig selv og du behøver ikke at tilføje noget.

Hvis man vil have noget tykkere flet end det man sidder med kan man osse tilføje et stykke papir til at folde indeni det synlige, dette kan være meget rart hvis man laver store ting specielt i større tern så det bliver lidt mere robust.

At folde et led:

Stykket her er lavet så det måler 10x21 cm. 


Vend det med bagsiden op.




Bøj det på midten.




Bøj enderne ind mod midten.




Når papiret er bøjet helt som vist på nederste billede ovenfor, buk det så på den anden led.




Sådan foldes alle led som skal bruges.


God fornøjelse :)






















No comments:

Post a Comment